Ελευθεριος ΑναστασακηςΜαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος MD,MSc,PhD,DFFP

Κλείστε ραντεβού! 210 24.69.448

Άρθρα

Ημερολόγιο Εγκυμοσύνης

Yoga & Εγκυμοσύνη

Τι είναι η Γιόγκα;
Η γιόγκα είναι θεραπευτική μέθοδος που περιλαμβάνει σωματικές και αναπνευστικές ασκήσεις, καθώς επίσης και τεχνικές χαλάρωσης που εφαρμόζονται από το ίδιο το ενδιαφερόμενο άτομο και έχει σκοπό τον έλεγχο της τάσης των γραμμωτών μυών και μέσω αυτού, τρόπο με τον οποίο αντιδρά συναισθηματικά.
Η γιόγκα είναι μια ολιστική μέθοδος του «ευ ζην» που χαρακτηρίζει μια ζωή από ηθικές και πνευματικές αξίες. Το τμήμα των σωματικών ασκήσεων είναι φροντίδα ειδικώς της Χάθαγιόγκα η οποία αποβλέπει στην διατήρηση και βελτίωση της ψυχωσωματικής υγείας, ισορροπίας και αρμονίας του ατόμου.
Η μέθοδος αντιμετώπισης προχωρεί ομαλά και σταδιακά και προσαρμόζεται αναλόγως με τις ανάγκες, ικανότητες και ιδιαιτερότητες του ασκούμενου.
Η ομαλή προσέγγιση που τη χαρακτηρίζει την καθιστά κατάλληλη να απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας και επιπέδου.
Στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και την Ασία οι γιατροί προτείνουν στους ασθενείς τους τη γιόγκα σαν εναλλακτικό τρόπο θεραπείας.

Γιατί μια γυναίκα μπορεί να κάνει γιόγκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Η εγκυμοσύνη, η λοχεία μαζί με την έμμηνο ρήση και την εμμηνόπαυση είναι περίοδοι στη ζωή μιας γυναίκας κατά τις οποίες το σώμα της νιώθει τις μεγαλύτερες ορμονικές μεταβολές.
Αυτό που συχνά έρχεται σαν σοκ σε μια έγκυο γυναίκα είναι ο τρόπος που της υπενθυμίζεται αναγκαστικά, ότι είναι όμηρος όλων των εσωτερικών λειτουργικών του σώματος της.
Σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στον οργανισμό δημιουργούνται ανατομικές και βιολογικές αλλαγές που έχουν επίπτωση στην λειτουργία όλων των συστημάτων του.
Όλες αυτές οι σωματικές, συναισθηματικές και ψυχικές αλλαγές μπορούν να τις προκαλέσουν ενοχλήσεις, πόνους, φόβους και ανασφάλειες γιατί δεν ξέρει τι να περιμένει και πώς να το αντιμετωπίσει. Εδώ λοιπόν η Γιόγκα μπορεί με συστηματικές ασκήσεις να βοηθήσει την έγκυο να προετοιμάσει το νου και το σώμα της. Είναι η ιδανική προετοιμασία για τον τοκετό και τη γέννα. Είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος να επανέλθει σε φόρμα μετά τον τοκετό. Μετά το τέλος κάθε μαθήματος η έγκυος γυναίκα νιώθει ευεξία και αύξηση της ζωτικότητας της και το φαινόμενο της κόπωσης μειώνεται σημαντικά.
 
Πιο αναλυτικά η Γιόγκα βοηθάει: 
  • Στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και των λεμφικών υγρών 
  • Στην τόνωση των μυών και ιδιαίτερα των μυών της μήτρας 
  • Στην καλύτερη αναπνοή και συνεπώς στην καλύτερη οξυγόνωση της εγκύου και κατά προέκταση του εμβρύου 
  • Στην αύξηση της δύναμης και της ευλυγισίας 
  • Στην λιγότερη ένταση και δυσκαμψία στου μυς και τις αρθρώσεις 
  • Στην ανακούφιση από μικροενοχλήσεις ή πόνους πχ. Στη μέση, γόνατα κ.λπ. 
  • Στην αύξηση της φυσικής αντοχής 
  • Στην καλύτερη στάση του σώματος 
  • Στην ενδυνάμωση των μυών του περινέου
 
Η Pranayama (ασκήσεις αναπνοής) βοηθάει τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχονοητικό επίπεδο.
Δίνουν στη μέλλουσα μητέρα τη δυνατότητα να αναπνέει ήρεμα στα διαστήματα μεταξύ των συστολών της μήτρας και να στέλνει την αναπνοή της εκεί που πρέπει.
 
Η Γιόγκα επίσης προετοιμάζει τη γυναίκα στη διάρκεια του τοκετού με το να: 
 
  • Αναπτύσσει τις αντοχές και τις δυνατότητες της για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του τοκετού. 
  • Την διευκολύνει στις όρθιες και καθιστές θέσεις για τον τοκετό. 
  • Δυναμώνει το σώμα της και αυξάνει την ευλυγισία της ώστε να πάρει τις κατάλληλες στάσεις στον τοκετό. 
  • Αυξάνει τον βαθμό της αυτοπεποίθησης και της εμπιστοσύνης της την ώρα του τοκετού.
 
Υπάρχουν περιπτώσεις που πρέπει να αποφεύγεται η Γιόγκα;
Η γιόγκα βοηθάει σε όλα, ακόμα και όταν επιβάλεται ακινησία, όμως το μάθημα προσαρμόζεται κατά περίπτωση.
 
 
Ελευθέριος Αναστασάκης 
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος

Αξιολογήσεις